Back and shoulders:)

Jag tog det någorlunda lugnt idag men det kändes bra iallafall!
det blev axlar och rygg och det här var det jag körde:

* Breda latsdrag
* Sittande rodd
* Ryggresningar m. viktplattor
* Hantellyft framåt
* Sidodrag i cc
* Axelpress

Lång frånvaro

Shiises nu var det alldeles för länge sedan jag skrev här i bloggen. Jag har vilat från både den och träningen. Nu var det ganska precis en vecka sedan jag gjorde någon fysisk aktivitet pga min förjävliga förkylning jag haft. Men är det något jag lärt mig så är det att man INTE ska träna när man är sjuk ;), nu mår jag däremot betydligt bättre förutom att jag är lite snorig men jag ska ändå köra ett gympass idag efter skolan. Blir nog att ta det någorlunda lugnt ändå men det ska bli grymt skönt att få svettas lite och att få börja på det nya träningsschemat jag skrev ett inlägg om tidigare. Skriver igen efter passet! hörs:)
Bild från instagram på sandra och mig, glöm inte att följa på *fitnessIda* :)

Veckorna som varit och träningsupplägg för kommande veckor:)

Nu har det gått några veckor sedan skolan och gymmandet drog igång igen. Jag har haft en relativt lugn start med styrketräningen och känner att jag har börjat komma in i det igen. De här första veckorna har varit lite olika "testveckor" för att känna hur jag vill lägga upp kommande träningsschema med styrka och kondition samt att jag har testat lite olika övningar till de olika muskelgrupperna för att känna efter vad jag bör satsa ordentligt på.

Oturligt nog skulle jag ju gå och bli sjuk nu mitt i allt men förhoppningsvis är jag back on track inom en vääldigt kort period! Nu när jag har haft min mjukstart kommer det inte bli lika mjukt i framtiden. Jag och  löpbandet ska umgås lite mer nu framöver också när jag känner att min kondition är rätt så kass just nu men jag ser fram emot alla utvecklingar! I framtiden kommer mitt träningsschema att se ut som jag skrivit nedan. Som ni ser så har jag bara lagt in gympass mån-torsdag då jag räknar med att jag åker till Skellefteå ibland direkt efter skolan på Fredagarna men när jag väl stannar i Vännäs under helgerna kommer det bli annorlunda givetvis :)
Jag har valt att lägga in två axel och benpass i veckan just för att det är dessa delar jag vill träna mest helt enkelt;)

  • Måndag: Axlar & Rygg + löpning, valfri distans

  • Tisdag: Mage, Bröst & Ben (fokus framsida) & + valfri cardio

  • Onsdag: Biceps & Axlar + intervaller

  • Torsdag: Triceps & Ben (fokus baksida) + valfri cardio

  • Fre/lör/sön: eventuella gympass, styrka m. egen kroppsvikt och cardio i massor=))

Jag ska testa köra på det här ett tag när jag är piggare och känna hur det känns, tror det blir rätt bra:) Vad tror ni om det? synpunkter?åsikter? Allt är välkommet! kram på er:)
Gammal bild från när jag precis börjat gymma. Luggen kommer tillbaka inom kort förörvigt!