Svar på fråga. Få tillbaka träningsmotivationen?

Det finns många olika tips för att få tillbaka en träningsmotivation. Uppenbarligen har du haft bra träningsmotivation tidigare eftersom att du skriver att du vill "få tillbaka" motivationen. Tänk lite framåt. Inte flera år framåt utan tänk på känslan med endorfinrus i kroppen just efter ett träningspass. Den känslan! För mig kan bara tanken på endorfiner få mig träningsmotiverad när jag egentligen känner mig som mest slö. Här är olika tips på att hitta träningsmotivationen ifall man har en liten dipp, vilket jag kan ha då och då.

♥ Youtube & Spotify.
Sök på träningsmotivationsfilmer på Youtube eller lyssna på musik som får dig taggad. Sätt gärna ihop en träningslista med kick-ass musik som du kan lyssna på medans. Träning kan bli så mycket roligare med musik!

♥ Träningsbilder.
Bläddra igenom (om du har några) bilder på dig själv från när du har tränat. Svettiga & fula bilder på mig brukar få mig fantastiskt träningssugen haha. Sök annars på träningsbilder på google, tumblr eller vart det nu kan vara. En bild med en tjej som har ett  6-pack brukar kunna få mig ut på en löptur.

♥ Mål.
Sätt upp kortsiktiga, långsiktiga och realistiska mål som du banne mig SKA klara av! är du en tävlingsmänniska som mig kan du försöka göra en tävling av det hela. Försten som klarar av milen på en visst tid, försten som klarar att göra ett visst antal armhävningar i sträck eller liknande. Man kan göra iprincip ALLT till en tävling!

♥ Varför?
Se alla bra orsaker till att träna. Snygg kropp, hälsosam livsstil, bra kondition, ökad självkänsla & självförtroende, ett gladare humör. Listan kan göras otroligt lång.

♥  Endorfinruset.
Som jag nämnde ovan. Tänk på känslan EFTER ett pass (om du tycker det är fruktansvärt att träna). Endorfinruset är svårtoppat.
Oj vilka endorfiner jag hade här. Jag hade nyss klarat av 13km på en viss tid, ett mål jag hade haft ganska länge och ÄNTLIGEN fixade jag det. Jäääklarns så nöjd och glad jag var!!